tisdag 27 maj 2008

Något i luften

Sen sist har jag kört två vändor... Dels i går efter middagen och dels innan frukost imorse. En typisk kombo för kolhydratstömmning. Nu är det bara pasta och en kortis på torsdag kvar, sen smäller det. Det är så nära nu, jag har gått igenom loppet steg för steg flera gånger idag. Jag vet hur sjukt det verkar, men testa att springa 5 pass i veckan i 26 veckor själv med ett enda mål och sedan inte bry sig.

Hur som helst igår satt skyltar på Karlavägen som informerade alla bilister att minsann ha bilarna borta tills på lördag. Dessutom såg jag spraymarkeringar för 41 och 40 kilometer. I morse så jag också 30 markeringen. Jag kunde inte låta bli att tänka på hur det kommer kännas just här på lördag, ute på andra varvet och tröttheten börjar ta över...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fan vad härligt K..en att killen som inte läser mail har börjat blogga.

Har jag fattat det hela rätt ska en herrans massa människor springa i centrala Stockholm på lördag. Verkar rubbat då staden har ett väl utvecklat tunnelbanesystem och dessutom gatorna fulla med härliga bussar (Scanior).

Även kebabben har annars börjat få fart under sulorna och slår ett par tre lovar i veckan, flåsandes, hostandes och vid vissa tillfällen även gråtandes. Det ska tydligen vara bra för en att röra lite på sig… jag är skeptisk.

Kul att höra hur det går för dig och framförallt att det verkar gå bra. Härs vi inte så får du lycka till. Jag har hört att det ska vara slutet av den femte milen som är värst.

// Johan

Kalle Karlberg sa...

Heter bussar som scania gör"Scanior". Hur uttalas det förresten? Jag vill lägga betoningen tidigt...

Du har rätt, femte milen är för jävlig...