söndag 11 maj 2008

Fart-fredag

Hade planerat fredagen som att komma hem i hyfsad tid sticka ut en vända och vara hemma tills dess att Linda kom hem. Så klart sket sig det som det alltid verkar göra på fredagar. Man sitter och avslutar det man håller på med för veckan och så plötsligen dyker något man måste fixa upp. Alltså: Jag blev senare än planerat. Det hindrade mig dock inte från att ta ett varv runt brunnsviken med 8 k tempolöpning. Så klart öppnade jag lite för piggt men lyckades besinna mig och flyta i ganska bekväm fart som visade sig vara ca 4:20. Drog på lite på slutet för att jag kände mig pigg och avslutade med 4:11 och 3:55. Kul pass, Linda var så klart redan hemma när jag kom hem, klantigt.

Data:
4 k uppvärming + koordination + stretch
8 k tempo progressivt, 4:18.9, 4:24.9, 4:19.2 4:15.0, 4:12.9, 4:17.0, 4:11.0, 3:56,9
2,5 k nerjogg
Puls: 160/180
Total tid: 1:02:39

2 kommentarer:

Johan sa...

Trevlig Blogg Kalle, speciellt avsaknaden av værldspolitik och data data, så jævla kul ær det ju faktiskt inte...

Du har med din blogg, tilsammans med vår allas Sebastian fått mig att kanske snøra på mig ett par løparskor igen, børjar ju bli lite jobbigt med all denna øvervikt (decitonklubben kænns ju lite 90 tal).

Mkt snack om pulsmætare, nike + ipod och en massa annat tekniskt mumbojumbo. Hjælper det verkligen om man bara vill få lite bættre flås?

Kalle Karlberg sa...

Ang utrustning: Klart som fan man inte blir snabbare av att släpa runt en massa teknisk bråte :o) Men det är kul att kolla på när man är ute, sen är det ju kul att göra världens äldsta typ av mortion till en materialsport...