torsdag 8 maj 2008

Magiska fotpod

En liten kort summering av träningen i tisdags (6/5). Var ute runt gärdet på min "vanliga" vända i lungt tempo i strålande vårväder. Kändes bättre än förväntat efter intervallpasset dagen innan och jag var märkbart snabbare än vanligt. Kan berop på 1: lung vecka i italien. 2: Tuffa månaden apirl börjar ge result. 3: Det var medvind hela tiden :D.

Det som däremot var skumt var att fotpodden registerade total distans på 9.8 k när alla tidigare mätningar visat att denna runda varit över 10. Senast 5/6, då jag förvisso körde i mina tävlingsskor, fick jag distansen 10.3. Tror att detta höga värde kommer av att podden sitter lite längre fram på dessa pjuck... Men 500 meter...

Hursomhelst dammade jag av hela vändan på dryga 46 minuter vilket då var lite för snabbt... Minns tider från i vintras på 53 minuter men då var det ju sämre väder och aldrig medvind.

Inga kommentarer: