söndag 18 maj 2008

Den försvunna sommaren

Idag var det 5 grader varmt och renget hängde i luften när jag gav mig av på långpass. Viss skillnad från förra veckan då det var 25 grader och stekande sol. Konstaterade att det var lite för kallt för att få kallas optimalt löpväder men man kan ju inte få allt.

Turen gick från rörvik till söderby till bottna lite till och sedan tillbaka. Jag har alltså bytt från stan till landet för en helg av löpning och gulag. Linda är i Madrid och hade ändå inte gillat att baxa sten, gräva rabatter och måla båt. Sånt man gör på landet alltså. Vissa tror säkert att man tar det lugnt och vilar upp sig på sitt sommarställe, inte mina föräldrar. Att dom orkar.

Det blev 24 km varav 22 km i högre tempo, ca 4:30. Trist var att jag hade medvind "ut" och lagom till vändning började det regna, dubbel glädje alltså. Det gjorde ingenting eftersom löpningen funkade så bra som den gjorde. Jag kunde springa helt avslappnat och kände mig stark hela tiden. Visst var jag trött mot slutet där det blev progressivt högre fart men då var jag mest andfådd.

Data;

Jag såg två fasanhannar vid söderby, senast jag såg fasan var i Skåne. Mycket udda fålar, men gulliga.

Inga kommentarer: