måndag 12 maj 2008

Det långa passet

Söndag, dagen efter svensexa, kroppen är lite mör på nya ställen; lillfingrar, handleder, nacke, underarmar. Har dock sovit som ett litet barn hela natten och tagit det extremt lungt hela morgonen/förmiddagen. Därför känns det som en bra idé att springa långpass, trots stekande sol och hög temperatur. Turen går till brunnsviken, därefter edsviken till och förbi Edsbacka krog. Springer förbi Edsbacka och inser att jag nog skulle kollat kartan innan varför jag vänder och springer tillbaka samma väg.

Allt känns rätt bra fram till ca 30 km löpning där vätskan i kroppen är i praktiken helt slut, detta yttrar sig i att det gör ont att dricka och lätt yrsel. Dock har jag druckit 0.75 liter direkt innan jag lämmnat hemmets trygga vrå samt tagit med mig ytterligare 1.5 liter, detta räckte uppenbarligen inte. Sista 2 km är riktigt sega och det känns skönt att komma hem till vatten och skugga :o) Dricker 1.5 liter vatten inom loppet av 10 minuter, sjukt gott. Stetchar/dushar därefter 1 liter vatten till, också gott, det skvalpar lite i magen dock.

Data:
Distans: 34 km
Tid: 2:44:15
Puls: 149/162

Inga kommentarer: