torsdag 15 maj 2008

En bra affärsidé

Sprang en runda kuperad fartlek med Matte efter jobbet. Under uppvärmningen, på väg in i Lill-Jansskogen ser vi en grupp människor som "gympar" varpå Mattet utrycker, "Vad i helvete är det där!?" "Army Fitness" svarar jag utan att tänka och mycket riktigt har jag rätt. Hur kan jag vara så säker? Jo, Lindas kompis Skorpan är med i denna grupp och jag har sett henne under tidigare rundor i Lill-Jan. Jag börjar grunna lite på konceptet för "Army Fitness", det hela går ut på att man tränar på en sådant sett man gör i det militära. Eller nog snarare, man tränar på ett sånt sätt som det det ser ut i filmerna på området... Detta är helt genialt! Man har ingen lokalhyra. Man skall vara många, det har man ju sett. Det låter som "fixa-beach-formen" genom intensivtäning. Jag har dock valt att spara mina 2500 spänn och springer omkring i skogen alldeles på egen hand.

Det gjorde jag/vi också
3 k uppvärming
5 k kuperad fartlek
3 k nerjogg
Total tid 58 minuter med lite stretch.
Det hela var alldeles lagom jobbigt kunde ha bra klipp uppför.

Inga kommentarer: