måndag 26 maj 2008

Formtopp?

Var ute i lördags. Kan inte komma ihåg att löpning gått så lätt, förvisso fokuserade jag på hur otroligt seg jag var i vintras för att liksom lura mig att jag är bättre nu än någonsin tidigare... Undrar om det funkar. Det som jag däremot konstaterade är att 42195 m är långt som fan och det inte finns något vettigt sett att förberda sig. Bara hoppas att allt håller när man ger sig ut på sista milen. Jag fruktar detta mycket mer nu än senast. Ålderstecken kanske? Naivitet förut?

Oavsett hur mycket jag lurade mig själv i lördags var det bra tider som presterades. Jag sprang en snabbdistans på 8 km i 4 minuterstempo avslappnat och med mycket kraft över till en snabb-snabb avslutningskilometer.

Nu är det en riktigt träning kvar, efter den blir det pasta och konstant refresh av smhi:s site fram till lördag... På onsdag sätts exakt tidsmål, på fredag lägger jag på en timme och på lördag ändrar jag mig igen och gå ut för hårt...

Inga kommentarer: