söndag 6 juli 2008

Veckan som gått

Har haft mycket med det mesta den gångna veckan. Mycket på jobbet, mycket efter jobbet många pass efter jobbet. Rolig och upptagen helg. Eller så är det bara så att hela jag har gått in i sommarläge men världen runt omkring fortsätter som vanligt.

Träningsmässigt har jag introducerat löpning på framfoten, någon eller några kilometer vissa pass. Expertisen säger att detta är bra och jag är böjd att hålla med. Varför? Man utnyttjar dämpningen i kroppen istället för skon och man blir lite snabbare, framförallt nedför har jag märkt. Det är väldigt jobbigt för vaderna dock...

Siffror:
Måndag
Onsdag
Torsdag (3 km på tå)
Lördag
Söndag (1 km på tå)

56 km, inte så illa för en vilovecka. Höjdpunkten var lördagen genom Judarn, klev nästan på en huggorm och kom riktigt nära en ekorre. Direkt efter varandra.

Bra: Jag var ganska snabb under "tå" kilometrarna och långpasset.
Dåligt: Onsdagspasset då jag trodde jag skulle dö samt att jag skulle haft sportdryck på långpasset.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som sagt som en riktigt bra vilovecka :)

Att sakta men säkert introduscera löpning på främre delen av foten tror jag mycket på. Jag fick investera i ett par nya skor när jag så sakteliga började gå över till att löpa på tå unde de snabbare sessionerna (ex. intervaller). Ett par lätta, smidiga och tunna saker.

Kör hårt! :)

Kalle Karlberg sa...

Klart jag ligger inne med rääser-skor. Type A2.