söndag 20 juli 2008

Antioxidanter och mängdvecka

Dags att summera en vecka som avslutades på bästa sätt. Spontan middag med Matte som hade den goda smaken att ta med en nyimporterad amarone. Dessutom hade min underbara fru lagat blåbärspaj (egentligen igår men då var vi för mätta). Blåbärspaj är ju helt klart den bästa sortens paj... Kanske inte låter så nyttigt, men tänk på alla anitoxidanter :o)


Feel the goodness


Dagen var också genomgående bra, en lyckad cykelreparation en kompisglass på "Glass" och ett långpass runt brunnsviken och kaknäs. Det senare var det lite för bra väder för, hade ganska duktig vätskebrist när jag kom hem. Det märktes helt enkelt att det var dryga 25 och strålande sol.

En rolig detalj när jag kom och pustar ut vid porten, ägaren till pizzerian i huset kollar förbryllat på mig:
"Du har varit borta 2 timmar, du har väl inte sprungit hela tiden?"
"Jo det har jag"
"Utan paus?"
"Stämmer bra"
"Är inte det jobbigt"
"Jo, mest för att man blir törstig"
Skakar på huvudet

Veckan i siffor:
Tisdag, Intervall 8x1000+2,5km+2k
Onsdag, Lätt distans 10,9
Fredag, Snabbdistans 9,8km +0,8km +2,5km
Lördag, Lätt distans 8,9km
Söndag, Långpass 24,5km
Summa summarum 69 km

Inga kommentarer: