tisdag 15 juli 2008

Konstig smak i munnen

Så var det här med tisdagar, alltid lika jobbiga. Måste bero på att jag för det mesta känner mig jävligt sugen på just tisdagar, troligen eftersom det var en vecka sedan förra gången. 8x1000 var i alla fall planen för dagen, i vanlig ordning började på något snabbt. Något för snabbt betyder i mitt fall på tok för snabbt, efter två repetitioner hade jag ganska gott om syra i benen, då började också jag få en mystisk smak i munnen. Blodsmak (som inte är blod utan järn) har jag haft förut, men denna var annorlunda, svår att beskriva. Hur som helst trögare och trögare blev det, sista 4 repetitionerna gick faktiskt mest på vilja. Nu kanske det låter som det gick kass, men jag har en smygande känsla att jag aldrig gjort så här bra tider på tusingar, skulle jag gått ut lugnare skulle nog ett snitt på 3:40 varit möjligt.

Förresten, bilden föreställer en mjölksyremolekyl, jag tror höga halter av den rackaren i blodet ger precis den smak jag hade i munnen idag.

Data: 8x1000, 80s ståvila. 3:34, 3:31, 3:40, 3:45, 3:50, 3:56, 3:52, 3:50 -> Snitt 3:44.75
Ännu mer data: uppävrmning, intervall, nerjogg

Inga kommentarer: