fredag 18 juli 2008

Ursvik

Sprang något som kan liknas med tävling idag. Var dock mest som ett formtest. Det hela avgjordes i alla fall på ursviks 10-km spår.

Eter tips om att gå ut relativt lungt, startade jag ca 10s för fort första kilometern och var ganska trött redan vid 3 km. Gick lite bättre fram till 7 då jag avancerat från 4:e till 2:a plats. Under km 8, som var lätt, blev jag upphunnen igen och då vid 8 km skylten, håll. Surt, fick stanna i nästan minuten innan jag kunde fortsätta i lägre fart än tidigare. Imål som fyra på 40:38.

Hur som helst kul var det, men jag har en känsla av att 16 km cykel inte är optimal uppladdning... Tror det var energibrist som orsakade hållen. Data

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kört ändå!

Kalle Karlberg sa...

Tackar, det hade varit kul att gå under 40 och det hade jag lätt gjort om jag inte stannat...