onsdag 17 september 2008

Spinning

Testade spinning igår. Låter som en drog om ni frågar mig. Dock brukar droger medföra en ett positivt rus i början, det gjorde inte spinning. Come on, sitta i ett ganska mörkt rum och cykla utan att komma någonstans. Ivrigt påhejad av en instruktör som inte verkade veta så mycket om träning och som lök på laxen tråkig mainstream musik som är bra att ta i till.

Jag gör en lista på vad som är dåligt med spinning (troligen övrig gruppträning också)
1: Allt beror på instruktören
2: Man är inomhus
3: Man fick ingen teknisk feeback. Hur många watt, vilken puls osv.
4: Inga klara direktiv, nu skall det vara hårt i x sekunder osv.
5: Dålig musik

Jag fattar inte att folk går på sånt här, är det så svårt att motivera sig att ta i? För mig är det enklare att motivera mig till att ta i om jag vet varför jag gör det och jag har kontroll på hur långt varje arbetspass skall vara.

Tips från coachen: skit i spinning och gymkort och köp en cykel och cykla till jobbet.

Inga kommentarer: