torsdag 26 juni 2008

Backar

Som vanligt var jag lagom sen hem från jobbet samt hade lyckats lova att jag skulle laga middag, stressigt. Väl hemkommen bytte jag bara skor och gav mig iväg mot hagaparken för ett uppfriskande backpass. Vid koppartälten finns en backe som lämpar sig mycket väl för detta ändamål, det fina med den är att man kan ta den från två håll, flack och lång eller brantare och kortare. Idag blev det en blandning. 5 km i backen nästan 11 km totalt får räknas som godkänt.

Sedan bänkad framför fotbollen. Jag trodde på förhand stenhårt på ryssarna, oklart varför, men efter inledningen på andra var det aldrig något snack. Senna mosade varje försök till konstruktivt spel från rysskand och övriga mittfältet trillade boll inte bara rasande vackert utan effektivt. Dessutom, vilket djävla lag Spanien har, Fabregas och Alonso på bänken. Dessutom slänger dom in Guiza (eller hur det nu stavas) som står för ett riktigt klassmål, framspelad av just Fabregas... Men Tyskland vinner väl ändå finalen, på staffar :-)

Inga kommentarer: