tisdag 20 januari 2009

Kvalité

Formen är lite på uppgående. Ett mycket bra pass i lördags, samt ett helt ok idag. Långpass med fartinslag i lördags och tröskel idag hem från jobbet. Hade vissa problem med farthållningen under dagens pass, mycket på grund av snömodd och allmänt kass väder. Med facit på hand gör nog snömodd ca 10s/km. Alltså, min initialfart på 3:55 var ca 15s/km för snabb givet förhållandena, då blir det jobbigt. Detta tvingade mig att: Ett, ta längre vilojogg. Två, korta andra tröskeln från 3 till 2,5 km. De sista 500 metrarna kände jag inte skulle ge mig något, bara träningsvärk, och träningsvärk har jag redan så det räcker.

Skall man betygsätta dagens aktiviteter:
  1. Förmåga att anpassa fart till rådande förhållanden: F
  2. Vilja att ge allt: B
  3. Löpsteg i högre fart: C (jag springer som en cowboy)
  4. Förmåga att hitta rätt fart: D

Inga kommentarer: